Friday, May 6, 2011

Bonda~

Assalamualaikum

Salam sejahtera ke atas kamu!

Sana-sini sambutan Mother's Day.
Sempena sambutan,mau la bercerita tentang bondaku~ =)

Dari kecik org slalu ckp aku iras mak time muda.
Iras tang mana aku pun tak tau.
Puas belek depan cermin telek jrawat telek tahi lalat,telek dagu,mana sama!Takde2!

Tapi orang da cakap camtu,aku trime dgn banggga..
Sbb mak cantik zaman muda (0''o)

Cantik tapi...garang.ops.

Orang kata bila anak prempuan iras mak,anak lelaki iras ayah,jadi tak skepala.
Kami mmg tak skepala.
Ada je yang nak digaduhkan.
Gaduh pun sbb aku mlenting balik.
Haha.

Dek krana aku rasa dia garang,maka aku tak reti nak show sayang kat dia scara zahir.
Tapi mmg syg..
Sebab garang dia aku jadi orang.
She show her concerns through 'bebelan'.
Pas emo kena marah,kadang-kadang tak boleh terima tguran dari dia.
Tapi bila pk balik,apa yg dia tgur tu ada betulnya.
Maybe kerana 'dah lebih dulu mkn garam'.
So senyap-senyap,aku trima nasihat dia,lepas da pk blk.
=D

Setiap mak ayah mesti dah rencanakan yang terbaik utk anak2 dey all kan?

Jiwa remaja byk guna emosi dari guna otak.
Mak cuba guide yang itu.
Dia menjadi seorang ibu yang melaksanakan tanggungjawab sebaik mungkin walaupun cara garangnya kadang-kadang buat aku sangat tak faham.
~

Thanks Allah for giving me a great mother.



No comments:

Post a Comment