Thursday, June 27, 2013

Alkisah Wedding 7 Bulan Lepas

Salam sejahtera ke atas kamu!

Dah 7 bulan usia perkahwinan, Alhamdulillah..
Dah lama nak share benda benda ni tapi tertangguh tangguh.
Mana la tau, boleh jadi rujukan pada sape sape yang bakal kahwin (^^)

Lagu

Bukanlah niat nak berlagu lagu sangat hari tu tapi seriously time pi wedd orang, geli betul telinga aku ni dengar lagu yang entah pape DJ mainkan. Dangdut la, lagu orang putus cinta la,lagu evergreen bagai la haiii.
N plus aku tak suka orang berkaraoke di majlis.
So sebab taknak lagu yang entah pape dipasang aku pun download la lagu cintun & nasyid yang aku rasa sesuai.

Tapi... (==)'
DJ of the day telah meng spoil kan segalanya. 
Diorang pasang lagu lagu aku macam nak xnak je pasang.
Walaupun dah dipesan suh pasang lagu yang diberi tu je, last2 diorang pasang jugak lagu yang bukan2. 
Siap bagi orang karaoke plak tu.Hoiiii.
Ok, mak ayah aku memang tak amek port lagu yang DJ nak layan.
 Asalkan pada dey all, time azan,silent.
Nak avoid semua ni jadi?
Better face to face pada DJ hari tu,pesan dengan clear,sendiri. Sebab aku pas pesanan pada ayah jek.


Pelamin
Suka betul aku dengan pelamin tu. Simple.
Tapi silapnya, tak 'ukur pelamin di rumah sendiri'. Ha,penah dengar peribahasa tu?Heheh.
Yeah, memang mak andam tak pernah datang umah aku sebelum wed untuk ukur pelamin. 
Cuma aku yang datang butik bagi ukuran hall umah. 
Tu yang jadi ngam ngam. Tapi untuk merenjis dan tetamu, sempit gilos =='

Tapi ada hikmah disebalik seme itewww.
Takde renjis renjis.Fu!Terus baca doa selamat, makan!
Kalau tamau jadik sempit sempit cam titew, ukur molek deh!


Mekap
Selain baju, mekap paling diutamakan time wedding.
Dengan mekap orang menyerlah, dengan mekap jugak orang nampak scaryyyyy!
Nak dekat wed time tu la subur benao anak-anak jerawat naik. 
Tak sempat dah kot nak gi facial bagai.
So awal-awal pesan pada mak andam yang jerawat tengah naik,pelisssss.
Tulun la kaver pe yang patut.
Maka plap-plap-plap mak andam tepek mekap.
 Memang dapat cover, tapi hasilnya muka nampak gelap.
Akad nikah & sanding adalah pada hari yang sama.
So mak andam suggest untuk sanding nanti, touch up je, takyah mekap baru.
Aku pun setuju jek coz gap hanya sejam pas nikah & sanding, jimat masa.
Tapi tu dia silapnya.
Musim panas + touch up (mean mekap akan jadi tebal amat) = feel awkward.
Jangan kedekut untuk bayar lagi bagi mekap yang asing.
Terasa ringan muka bagi mekap time sambut menantu,sebab selapis je J



-Sekian-

No comments:

Post a Comment