Saturday, March 5, 2011

Mental Fitness~



Salam sejahtera ke atas kamu!

Anda cepat melenting?
Cepat marah2 bila dtegur?

Saya ye.
Heheh.

Tambah2 kalau ditegur oleh yg tsayang.
Mak.Ayah.Adik bradik.En Bf.
Maka akan emo sampai mrajuk dgn spenuh hati.sdih wo...
Nape marah aku...korg tak sayang aku la tu...Huuuu...

''Awk ni mental tak fit la.Baru kne marah skit da mcm tu.
Cane nak keje nnt kne marah dgn bos la,apa la"
Bebel en.Bf

"Yang mnangis sampai camtu tu knapa.Jiwang betul awk ni"
Kata bonda di 1 hari.


Haha (=__=)'

Mental fitness tu cane?

Korang ok jek bila pas kne marah?
Korang ok jek bila ada beban byk2?
Korang rilek je bila kne kritik kat fb truk2?
Kne caci umpat seme tu?
Ha,mental korang fit la tu.
Good2~

Byk bergaul,byk pngalaman.
Nak handle ragam membe yg 3 suku 4 suku pun uji mental kita gak.

Handle housemate,roommate,classmate,ofismate yg giler gediks pun uji mental gak.
Pastu ngumpat2.opsss
Ok benda silap 2 aku wat gak.
And skrg aku rasa mengumpat tu wat kita lagi psiko.
So.....jgn ngumpat.

Trajang aku kalau dgr aku ngumpat yeh!! (@@)'


Nape tiba2 nak ckp psl ni?

Semalam ada 1 pristiwa dmana sorg kwn aku tgur sorg girl
krana gmbr d FB nya yg tak sesuai dipaparkan.
Mmg tak sesuai.
Muslimah bertudung pose tlentang atas katil you.Tergoda mak~

And girl tu mlenting amat sampai org luar yg tgk pun blh nmpk dia sgt childish..
Baru kne tgur skit dik non.

tu pun da mcm psiko.
Eh?Da ngumpat ke ni?opss..Heeee.

Smalam artikel di newspaper bercrita psl

Benda ni blh jd kalau kita terlalu pk kan yg negatif tentang pe yg dikatakan.
Amek yg positive2 sudeh..

Bak kata sorang pencremah motivasi (aku tak ingat sape namanya):



Bagi 10 sbb knapa harus marah dgn sumthing.
Kalau ada 10 sbb baru leh mrh.Ok la ok la.
Bagi diskaun.Paling kurang 5 la.

Kalau tak,ianya kategori small matter jek,tak yahla mlenting.
Wat sakit jantung jek.


Mental Fitness itu penting supaya kita tak cepat gila.

Jom kita ke 'gym' utk mem-fit-kan mental.


Okeh.Malas da nak type.Ahaha.

-Sekian-


1 comment: