Sunday, September 15, 2013

Tak minat jadi minat ♡♥

Salam sejahtera ke atas kamu!

Dulu selalu tengok mak & ayah berebut remote TV sebab mak nak tengok drama, ayah pulak nak layan sukan.
Disebabkan aku pompuan & of course tak minat sukan, turut sama join mak boikot ayah.Kadang-kadang tolong mak sorok remote. Muahaha.

Ending dia, mak masuk tido awal sebab ayah taknak mengalah.
Aku pun sama, masuk bilik layan mesej pakwe. Eh?Ahaha.

Dan sekarang aku dah kawin dengan pakwe tersebut ~♥

Macam ulang tayang pulak.

En.suami memang peminat sukan.
Pantang lepas remote sikit channel tv akan tukar channel sukan.
Bola badminton lumba kete moto basikal pendek kata semua la!
Dulu aku tak minat bola tapi dia selalu ajak teman tengok bola kat stadium,
tiba-tiba jadi minat.
Adala kenal 2 3 orang player dari tak kenal langsung.

Dulu bila aku merungut asyik channel sukan ajek, ada jugakla dia layan & tukar semula channel. SEKARANG??
100% kuasa veto kecuali kalau aku dah buat muka boring giler.heuheu.

Malam semalam berebut lagi.Lepas tengok bola dia tengok badminton pulak.Fu~
Mula-mula bosan.
Tapi bila dia rajin bercerita pe benda rules game tu yang aku tak faham, 
minat pulak jadinya.
Macam tu la dia gain minat aku pada apa yang dia minat.
Rajin bercerita  walaupun aku rasa soklan tu cam kureng cerdik skit.Ihik ♡ 

Seronok sebenarnya cuba kenal dunia dari pandangan orang lain, asal kena cara.
Tambah-tambah kalau orang tu orang yg kita minat ;p

Macam zaman belajar dulu, nak minat subjek, minat cikgu/lecturer dia dulu..lalala~



No comments:

Post a Comment