Saturday, April 23, 2011

Small Stall.A polite Worker.

Assalamualaikum.
Salam sejahtera ke atas kamu!


Semalam ayah tak kerja.
So ktorg breakfast sama-sama kat gerai roti canai.
Even gerai tu kecik,kedudukan pun kat simpang jalan je,
tapi roti canai dia best.

Namun begitu,roti canai yang garing lagi sedap bukanlah tajuk utama cerita ini.Ehem ehem.


Kedai tu bukak lambat.
Pukul 8 lebih baru beroperasi.
Maybe sebab yg urus kedai tu,dua org je.
Yela gerai kecik kan.
So aku selalu la frust sebab tak dapat pekene roti canai dia pagi2 before keje,
dapat lalu depan gerai tu pun jadila~amik bau.Hahah!

Ada sorang pekerja ni,(kat gerai tu ada dua je yg keje,bos and budak ni)
tiap kali amek order,senyum kemain.Lelaki ye.
Manisss je muka dgn pelanggan (^__^)
Jari dia akan menunjuk arah,dengan menggunakan ibu jari tangan.
u know wat i mean??u know wat i mean??? !
camni:

Gemuknya tangan...(==)''

Tiap kali dia pulangkan baki duit,or nak hantar hidangan,dia akan tunduk hormat and hulurkan duit dengan cara macam ni:


Tak pun camni:


Cara memberi barang @ memulangkan duit sangat penting ketika urusan niaga.
Tu etika yang diajar time aku part time dulu.
Budak ni praktikkan.
Even kat gerai kecik.
Memang berbunga2 la hati kami sebagai pelanggan.
Kalau kat restoran grand2 tu normal la kan.

Lepas habis breakfast semalam,dan nak bredar,budak tu dekati ktorg.

"Pakcik,selama saya kerja kat sini,saya mintak maaf ye jika ada tsalah laku and layanan.
Harini last saya kerja sini,hujung minggu ni dah nak sambung blajar smula dah''

Budak tu bercakap dengan rendah suara.
Ayah aku tak ckp pape lagi,aku yang jawabkan

''Takpe2,awak x wat salah pape pun,ok2 je seme"
Heeeeee.

Dalam kereta ayah gitau,budak tu akan sambung Master.
Sopan & pandai.
Goodluck ye budak!
Orang sopan macam tu berhak dapat doa dari seme~ =)


-Sekian-


No comments:

Post a Comment