Friday, April 8, 2011

Stairs

Salam sejahtera ke atas kamu!

Pagi ni nak cakap pasal tangga.

Gambar di atas merupakan gambar tangga,bagi mereka yang masih tak kenal apa itu tangga.
Tangga merupakan binaan yang bertingkat2,yang membolehkan kita naik dan turun.
Ye,kerana tangga lah kita boleh sampai ke tingkat atas,kerana tangga juga lah kita boleh turun ke tingkat bawah.
Tangga sangat bermanfaat ketika lif rosak.

Sekian definisi tangga. =D


Sbenaonya aku nak cakap fungsi tangga ni kat aku sepanjang aku bosan2 keje kat cni. (^^)v

Smenjak da keje,baru aku faham,prasaan maleh yang mnebal membuak2 utk bsenam.

Maleh yg melampaui batas2 normal manusiawi.Eceh.
So aku mencabar diri snirik utk sama skali tidak menggunakan lif time keje.Yeah,i dare myself!!

Punya la da lama xbsenam,nak sampai aras atas skali tu,level 5,rasa nak tercabut paha.
Ni mesti 15kg kat kaki saje.
Tu yang rasa nak jatuh tgolek2 kat tangga tuh.Haha
Kalo bleh rasa nak tinggal jap peha kat situ,da hilang penat,gi kutip balik.bole ke camtu??(==)'


Even fungsi tangga pd ksihatan nampak kecik jek,tapi beberapa perkara pasal kesihatan yang kita boleh detect,apabila menggunakan tangga:

-Baru sedar berat badan macam gajah.

-Kekemasan lutut boleh disedari (betul ke istilah kemas tu),
kalau rasa kaki mcm tercabut tu,ado maknoooo la tu.

-Suka hati je jalan laju2,kaki no poblem ma.
Tapi suruh je turun naik tangga,tiba2 leh rasa sakit.Owh,ada poblem rupanya kaki aku.

-Mengah2,stamina semput tak cukup fit.



Hargai tangga di sekitar anda anda =P

Tak berkesempatan beraktiviti panjat gunung?
Moh panjat bangunan tinggi.



-Sekian-



2 comments:

  1. ok la.. aku pun nak naik turun guna tnga ar pas ni memandangkan aku dah berisi sngt.. hahahah

    ReplyDelete
  2. bahagia sgt ek qalbi.hehehe..sila2.ko pun rajin jgk beraktivit len ptg2 kan.mesti boleh turun brat punye...chaiyok!!

    ReplyDelete