Friday, October 18, 2013

DIRTY TOPIC?Stay away from meyh!

Assalamualaikum,
Salam sejahtera ke atas kamu!
Selalu tak borak-borak dengan kawan jantina?
Topik apa yang selalu diborakkan?

Whatever topics it is, satu bab yang paling aku rasa tak boleh nak terima bila diborakkan terutama dari mulut lelaki yang dah kawin, adalah adalah bab se*s. Seriously perasaan time dengar tu rasa cam nak sepak orang tu laju-laju!

Perempuan dikatakan  famous dgn topik ‘anyam ketupat’ tapi laki-laki pulak, lebih worse dengan sebab most of them suka topik bab tu. Sorry to say : Its sound JIJIK to me! Macam takde topik lain nak dibincangkan.

Kat company lama aku kerja, sesama internal staf, satu ruang sembang khas di install kat PC masing2 oleh company utk mudahkan discussion keje. So sambil-sambil keje tu kadang-kadang ada yang buzz just utk borak-borak kosong.
 Sorang guy yang tak kawen lagi ni memang suka ajak borak, mostly pasal pengalaman masak, wedding preparation, style, fashion. Ha menarik tu bila laki terer bab tu. Jadi seronok chat. Malangnya lama-lama dia suka share story bab teetttt. Sikit-sikit aku mula jadi benci + meluat + rasa jijik dengan mamat ni. Bukan nak hina dia, tapi aku rasa tu perasaan yang sesuai untuk digambarkan pada sorang lelaki yang suka cakap pasal tu. And buat aku rasa tak boleh go on dengan ‘kawan’ ni, apabila aku tegur dia yang aku tak suka borak bab tu ,dia jawab:

‘’Hey come on, grow up la. U bukannya kecik lagi nak sempitkan fikiran tak mo cakap pasal benda-benda ni? Da nak kawen da pun’’

Boleh blah. Putus kawan.

Bab ni, tak perlu open. Jangan sebut sesekali pun dengan berlainan jantina. Persahabatan laki & perempuan ada batasnya. Sesama jantina, yes I can accept sebab nak dapatkan nasihat dan pengalaman. Dan kalau nak dengar nasihat dari laki sekalipun, biar lelaki tersebut menjawab dengan hikmah & penuh  berlapik ayatnya.
Dan : Menjawab tanpa nafsu.

No comments:

Post a Comment