Wednesday, October 9, 2013

Ikut Musim

Salam sejahtera ke atas kamu!
Time nak kawin, kita google banyak-banyak bab nak kawin.
Time nak dapat baby, kita google bab tu pulak. Ihiks.

Baru terperasan yang baru2 ni banyak betul LIKE page barangan baby padahal dah tau memang tak la nak beli barangan baby secara online kot. Tapi bila tengok album2 dia, ooo baru tau mende alah ni ada,oooo~ Serius jahil bab barang baby, belum lagi bab jagaan baby :D

Kadang-kadang bila tengok barang comel tu and cuba cari dekat luar, obviously barang kat luar lebih murah. Maybe sebab total campur postage kot. And yang kat luar lebih banyak buat sales & diskaun.

Contohnya mosquito net. Aku google & tengok kat FB harga dia RM60++. Takde jenama (bab jenama pun aku jahil untuk barang baby ni, yg aku bese dengar Anakku, Pureen & Etc). Kebetulan time tu aku & hubby di KL, singgah Sogo. Kebetulan jugak ada sale. Bese la, Sogo. Sale memanjang. So, kebetulan pun memanjang. Heheh. Harga dia kami beli RM50++ je.
Yang putih camni la kami beli.Labuh tak tau lagi, belum try :P
Ada la jugak beli bed crib tu, 8 in 1, RM 299. Ok kot harga tu. hehe. Asalnya berminat yang brand Bumblee Bee sebab cute, tapi yang tu de 7 in 1, RM300++. So..kita amek yang berbaloi :D  
O ye, kat online, harga dia lebih mahal plus minus RM50 la. Maybe sebab aku yang tak habis ‘round’.

Pasal warna pilihan baju & barangan, kami berdua decide nak pilih kaler universal. Alkisahnya tadi gi klinik, untuk check baby secara emergency coz aku risau 2 hari baby tak menendang & aku tak rasa pergerakan dia macam biasa. Risau2. So doctor scan. Alhamdulillah baby sihat & aktif, cuma maybe atas faktor tertentu, aku tak dapat kesan pergerakan baby ni. Dan scan punya scan, terpacul dari mulut doktor jantina baby sambil dia tunjuk tetttt baby. Cute! haha.

Tapi, alaaaa. Dah tak surprise. Doktor pun cakap tak komfem lagi. Cuma agak jelas la, cam da komfem jek. lalalalalala. Kena berlakon berahsia habis dari ayah mak ni. Diorang yang nakkan surprise. Basya!

No comments:

Post a Comment